Årsmöte 2020

Kallelse och inbjudan till årsmötet med Riksidrottens Vänner 2020

Föreningen Riksidrottens Vänner har nu verkat i 103 år (1916-2019) och håller årsmöte torsdagen den 17 septemberpå Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, Lidingövägen 1 i Stockholm. Årsmöteshandlingarna finner du i Vårbulletinen 2020.

16.30             Samling och mingel med lätt förtäring (cider och snacks)

17.00             Stipendieutdelning och årsmötesförhandlingar

Gäst: Carl-Johan Sundberg, professor i molekylär och tillämpad arbetsfysiologi vid Karolinska Institutet, berättar om sin nyligen utgivna bok: Stark hela livet, bättre ork, minne, mående och hälsa med fysisk aktivitet. Carl-Johan, som även skrivit boken Hälsa på recept, ingår också i Wada:s expertgrupp inom gen- och celldoping liksom mångårigt engagemang i Svensk Idrottsmedicinsk förening.

Efter årsmötet bjuder RV på middag: 16 timmar bakad fläskkarré, timjanrostade rotfrukter, paprikakräm, sallader, hembakat surdegsbröd samt kaffe.

Avslutning när du själv bestämmer men senast klockan 21.30.

Anmälan årsmötet och middagen
Då vi i nuläget inte vet vilka eventuella restriktioner/riktlinjer som kommer att kvarstå i höst vill vi att Du anmäler dig även till årsmötet. Detta för att vi, vid behov, ska kunna vidta lämpliga åtgärder, som t ex anpassa lokalen så att vi följer myndigheternas rekommendationer. Du anmäler dig till klubbmästare Jan Engström, jan.engstrom@rf.se eller 070-671 68 53 SENAST den 8 september.
Meddela också om du önskar delta på middagen som RV vill bjuda på.